Relațiile armonioase la locul de muncă contribuie în mod semnificativ la felul în care ne simțim în raport cu viața profesională.

Câteva dintre aspectele importante în context profesional care ne ajută să fim în echilibru cu noi înșine și cu ceilalți sunt următoarele:

Autenticitatea

O persoană autentică are în mod implicit încredere în sine, își cunoaște atât atuurile, cât și aspectele pe care este necesar să le îmbunătățească, se acccepta și își dă voie să fie ea însăși.

Astfel, transmite credibilitate și încredere celor din jur.

Pe de altă parte, lipsa de autenticitate în raporturile interumane poate conduce la situații neplăcute, care uneori sunt dificil de gestionat.

Ascultarea activă

Pentru a crea contextul unei comunicări eficiente este esențial să ascultăm punctul de vedere al celorlalți în mod activ; ceea ce presupune că pe măsură ce primim informații le analizăm cu scopul de a le înțelege și nu de a formula un răspuns pe care îl considerăm avantajos.

Empatia

Empatia reprezintă un pas firesc după ascultarea activă. A înțelege o perspectiva diferită de a noastră, nu presupune să acționăm altfel decât ne dorim. Însă, fiind flexibili în felul în care gândim cu siguranță vom identifica soluții creative care să fie satisfăcătoare atât pentru noi cât și pentru ceilalți.

Oferirea și primirea de feedback

Pentru a dezvolta relații profesionale armonioase este necesar să ne facem cunoscut punctul de vedere și în egală măsură să fim deschiși în a asculta părerile persoanelor alături de care ne desfășurăm activitatea.

Ascultatea feedback-ului nu implică în mod obligatoriu asumarea acestuia, însă cu siguranță poate reprezenta un punct de plecare pentru o discuție de clarificare.

Atitudinea matură

Atitudinea matură reprezintă un aspect cheie în gestionarea eficientă a împrejurărilor dificile întâmpinate la locul de muncă.

De asemenea, o astfel de raportare la mediul organizațional contribuie la construirea unei imagini profesionale dezirabile.

Respectul

Respectul este esențial să se manifeste în egală măsură față de propria persoană și față de ceilalți, fiind poate cel mai important aspect când ne raportăm la relațiile interpersonale.

Pentru calitatea relațiilor pe care le avem atât în mediul profesional, cât și în viața personală, suntem responsabili, astfel încât este necesar să acționăm în consecință.

Articol publicat și pe gandestepozitiv.ro