Indiferent de nivelul de experiență pe care îl are un nou angajat, acesta are nevoie de un plan concret de integrare.

Pentru ca integrarea să fie făcută într-un mod constructiv este necesar ca angajatorul să aibă o imagine cât mai clară cu privire la tipul de experiență, competențele, abilitățile și obiectivele noului angajat. Este recomandat ca toate aceste aspecte să fie clarificate pe parcursul procesului de recrutare.

“Maria are 28 de ani, are studii în marketing și a dobândit 5 ani de experiență în acest domeniu de activitate.

Primul său job a fost de Asistent Marketing la o companie care distribuie produse cosmetice. Ulterior a ocupat o poziție de Specialist Marketing la o companie din domeniul IT.

De curând și-a schimbat locul de muncă, obținând un job similar într-o companie din domeniul serviciilor de telefonie mobilă.

Este entuziasmată de acest nou început. De obicei este motivată de provocări și de elementele de noutate.

Deși are experiență în marketing nu este familiarizată cu domeniul de activitate în care activează compania la care s-a angajat. Așa încât are nevoie să primească informațiile necesare pentru a ajunge să își desfășoare activitatea cât mai autonom.

În prima zi de lucru i se prezintă biroul și colegii, însă nu i se dă nimic concret de făcut. De fapt, întreaga săptămână decurge fără a fi ajutată să înțeleagă care este rolul său în companie.”

În momentul în care este adus un nou angajat în organizație acesta are nevoie să îi fie stabilite obiective concrete.

Având o direcție clară va fi motivat și perseverent în obținerea rezultatelor.

“Maria a făcut tot ce a ținut de ea pentru a se clarifica cu privire la ce are de făcut.

A încercat să comunice cu managerul de departament, însă acesta era ocupat în majoritatea timpului cu diverse întâlniri.”

În procesul de integrare este necesară alocarea unei persoane de suport.

De cele mai multe ori managerul nu are suficiente resurse de timp pentru a se implica în integrarea noului angajat, pe cât acesta ar avea nevoie.

Tocmai de aceea o parte din această responsabilitate poate fi delegată către una dintre persoanele cu experiență din departament. Acest tip de acțiune are un rol motivator pentru persoana care este desemnată să ofere suportul noului venit, întrucât simte că îi sunt validate competențele.

Totodată este important să se clarifice încă de la început în ce va consta concret suportul și care sunt resursele de timp care pot fi alocate în această direcție.

“Treptat Maria a acumulat informații și activitatea sa a început să fie mai bine conturată, însă ar fi avut nevoie să știe dacă ceea ce face este bine.

O evaluare constantă a activității ar fi securizat-o și ar fi ajutat-o să prindă încredere în ea.”

 

Citeste continuarea pe republica.ro