În proiectele de recrutare pe care le coordonez pentru companiile cu care colaborăm, le transmit candidaților faptul ca este important să adreseze întrebări, astfel încât să vedem împreună dacă există sau nu, un interes comun.

Fac acest lucru pentru că am convingerea că este eficient și constructiv ca și candidații să facă la rândul lor o selecție a job-urilor și a companiilor. În acest fel mă asigur că atunci când este inițiată colaborarea dintre unul dintre candidați și compania angajatoare, va fi o colaborare pe termen lung.

De-a lungul timpului, candidații au fost interesați în primul rând de aspecte care țin de programul de lucru, modalitatea contractuală, pachetul de beneficii, posibilitățile de promovare, ș.a.m.d.

De ceva vreme însă există două întrebări noi pe care le întâlnesc aproape în fiecare interviu de angajare.

Prima întrebare este: “cum a adaptat compania modalitatea de lucru în perioada pandemiei și care sunt planurile viitoare?”

A doua întrebare este: „a făcut sau nu compania concedieri în perioada pandemiei?”

Ce vor de fapt oamenii să știe atunci când adresează aceste întrebări?

“Cum a adaptat compania modalitatea de lucru în perioada pandemiei și care sunt planurile viitoare?”

Ne referim aici la acele companii ai căror angajați au job-uri de birou care le permit să-și desfășoare activitatea în sistem remote.

Prin aceasta întrebare oamenii vor să afle cât de flexibil este managementul companiei și cât de mult contează siguranța angajaților.

Totodată oamenii îmi spun că lucrul remote îi ajută să se organizeze mai bine, că văd un mare avantaj în faptul că nu mai petrec mult timp în trafic și că pentru ei o variantă de lucru mixtă, atât de la sediul companiei, cât și remote, este cea mai potrivită. În acest fel pot beneficia atât de flexibilitate, cât și de interacțiune socială.

Astfel modalitatea de lucru este posibil să devină un criteriu important pentru candidații aflați în căutarea unor noi oportunități profesionale.

„A făcut sau nu compania concedieri în perioada pandemiei?”

Această întrebare îi ajută pe candidați să afle cât de stabilă este compania pe piața în care activează și dacă un job în cadrul acelei organizații este unul sigur.

Stabilitatea companiei este, de asemenea, un aspect pe care candidații îl analizează mai mult decât oricând.

În situații dificile, cum este cea pe care o traversăm acum, oamenii sunt mai atenți ca niciodată la stilul de leadership și aleg să colaboreze cu acele companii care țin seama de nevoile angajaților.

Din interacțiunea pe care o am cu persoanele care participă la interviuri de angajare cred că este mai important decât oricând ca firmele să fie transparente atât în relația cu angajații, cât și în interacțiunea cu candidații. De asemenea, capacitatea companiilor de a se adapta noului context din piața muncii și de a-și menține angajații motivați, sunt cu siguranță aspecte care cântăresc mult în decizia candidaților de a colabora sau nu, cu respectivele companii.

Articol publicat și pe republica.ro