Oferirea posibilității ca angajații să lucreze de acasă a fost un subiect foarte mult dezbătut de-a lungul timpului. Până de curând această variantă a reprezentat o opțiune pe care fiecare companie a accesat-o sau nu, în funcție de propriile nevoi. Însă în această perioadă lucrul de acasă a devenit soluția de care organizațiile au nevoie pentru a-și continua activitatea.

Mai mult decât oricând este necesar să ne exersăm capacitatea de a fi flexibili și de a ne adapta.

Cum facem însă astfel încât angajații să continue să simtă că fac parte din echipă chiar dacă nu interacționează face to face?

Acordă-le încredere

Angajații au nevoie să fie încurajați să-și folosească autonomia într-un mod eficient atât pentru ei, cât și pentru companie. Cel mai autentic și productiv lucru pe care îl poți face este să le transmiți că au resursele necesare să se descurce în noul context.

Creează un mediu propice pentru comunicare

Este util să transmiți echipei faptul că are posibilitatea de a comunica oricând telefonic, prin e-mail, Skype sau alte platforme online, atât cu management-ul, cât și cu ceilalți colegi.

Oferă-le suportul

Este important ca oamenii care lucrează de acasă să simtă că au parte de suport în aceeași măsură ca atunci când lucrau de la birou.

În acest sens este nevoie să te asiguri că ai disponibilitatea necesară pentru a-i asculta într-un mod activ și pentru a-i ajuta să găsească soluții atunci când este cazul.

Pentru a eficientiza acest aspect, poți stabili un interval orar pe care să-l aloci exclusiv situațiilor pentru care angajații au nevoie de suport. Însă, este esențial, ca ei să știe că pentru situații de urgență pot beneficia de suport și în afara intervalului agreat.

Oferă-le apreciere

Cu toții avem nevoie să știm că suntem pe drumul cel bun. Este fundamental să fii în contact cu oamenii din echipa ta și să le oferi feedback pozitiv. În acest fel ei își vor dezvolta încrederea în propriile cunoștințe și competențe și vor deveni, în acest fel, din ce în ce mai autonomi.

Citește mai mult pe qriser.com