În cele mai multe cazuri, ni se transmite încă din copilărie faptul că notele reprezintă un etalon al succesului nostru.

În acest fel este pus accentul pe rezultat și mai puțin pe efortul investit. În timp există riscul să fim motivați atât în plan educațional, cât și profesional, doar de rezultate, fără a obține satisfacție din procesul către obținerea acestora.

Pentru ca tinerii să se raporteze constructiv la examene și la note au nevoie să fie susținuți pe următoarele direcții:

Conștientizarea propriei unicități

Fiecare dintre noi are aptitudini pentru anumite domenii de studiu, iar șansele de a face performanță în respectivele arii sunt mari. Așa încât, este în regulă ca la anumite materii să obținem rezultate foarte bune, dar să existe și discipline la care să nu excelăm.

Adulții din viața adolescenților au responabilitatea de a-i încuraja să se autocunoască, sa-și identifice punctele forte, dar și acele aspecte pe care este necesar să le îmbunătățească.

În acest fel tinerii își setează într-un mod realist așteptările și au posibilitatea de a-și direcționa resursele într-un mod constructiv pentru ei.

Validarea progreselor

Dacă adolescenții învață să-și valorizeze fiecare progres vor avea șanse mai mari să devină adulți echilibrați, care se apreciază.

Fiecare progres, indiferent cât de mic poate părea din exterior, poate avea în spate un nivel considerabil de efort. Tocmai de aceea este important sa fim atenți la fiecare pas constructiv pe care adolescentul îl face și să-i transmitem faptul că îi apreciem evoluția.

Citeste continuarea pe paginadepsihologie.ro