Pentru atragerea și retenția persoanelor potrivite în cadrul companiei sunt multe aspecte pe care este important să le iei în considerare.

Nivelul de satisfacție al persoanelor care fac parte din echipă și modalitatea prin care gestionezi interacțiunea cu candidații pentru pozițiile deschise sunt două dintre cele mai importante aspecte care influențează considerabil modul în care este percepută compania.

Nivelul de satisfacție al persoanelor din companie

Un nivel bun al satisfacției oamenilor asigură atât stabilitatea acestora în cadrul companiei, cât și oportunitatea ca aceștia să recomande pozițiile deschise altor persoane.

Echipele pot promova într-un mod relevant și cu rezultate foarte bune compania.

Acesta este încă un motiv pentru care este necesar să te asiguri că oamenii sunt mulțumiți de mediul de lucru și că rezonează cu valorile companiei.

Astfel încât, îți recomand să implementezi acțiuni prin care să afli informații obiective despre nivelul de satisfacție, să identifici care sunt aspectele pe care este necesar să le îmbunătățești în cadrul companiei și să stabilești care sunt cele mai eficiente strategii de motivare a oamenilor.

Posibilitatea de dezvoltare profesională și de a învăța lucruri noi, oportunitățile de promovare profesională și financiară, atmosfera din echipă, calitatea relației cu managementul, pachetul de beneficii, obiectivitatea în recompensare și promovare, reprezintă câteva dintre aspectele care pot fi evaluate.

Gestionarea proceselor de recrutare

Interacțiunea cu candidații în cadrul proceselor de recrutare este, de asemenea, un aspect care influențează percepția despre companie.

Pe langă abordarea aspectelor tehnice referitoare la poziție, îți recomand ca în discuțiile cu candidații să faci o prezentare a companiei, a valorilor organizaționale, a obiectivelor de dezvoltare, precum și a oportunităților de evoluție profesională și a beneficiilor.

De asemenea, feedback-ul în urma proceselor de recrutare, chiar dacă este unul nefavorabil, este un aspect pe care oamenii îl consideră necesar si îl percep ca fiind un semn de apreciere pentru timpul pe care l-au alocat discuțiilor.

Eficiența și succesul proceselor de recrutare sunt influențate de modul în care comunici cu candidații atât în momentul în care promovezi pozițiilor deschise, cât și în etapele următoare.

În cazul în care alegi să externalizezi proiectele de recrutare către o companie de Resurse Umane este important să te asiguri că toate informațiile relevante despre cultura organizațională și despre plusurile pe care oportunitățile de job le oferă vor fi prezentate candidaților.

Acțiunile de employer branding este recomandat să fie constante și adaptate contextului organizațional al fiecărei companii.