Perioada de onboarding este importantă pentru familiarizarea noilor angajați cu echipa, modul de lucru, mediul organizațional și poziția.

Astfel încât pentru a obține rezultatele optime este necesar să iei în considerare toate aceste aspecte.

 

Recomandările pentru un onboarding de succes sunt următoarele:

 

Creează contexte în care angajații noi să interacționeze cu echipa

Atunci când echipa se dezvoltă și sunt recrutați noi colegi este important să fie organizate activități care să contribuie la integrarea acestora.

Pauzele de masă cu echipa, ieșirile cu echipa după orele de program sau câteva activități recreative la birou sunt un bun prilej de cunoaștere și vor contribui la eficientizarea procesului de onboarding.

 

Asigură-te că noii colegi au informațiile necesare pentru a se familiariza cu procedurile interne și cu modul de lucru

Chiar si în cazul persoanelor cu experiență profesională este utilă informarea referitoare la procedurile interne ale companiei și la modul de lucru, precum și la comunicarea cu departamentele din cadrul organizației.

Toate aceste informații îi vor ajuta pe noii tăi colegi să aibă claritate referitor la abordarea activității și să lucreze eficient.

De asemenea, este util ca noii colegi să beneficieze de suportul unuia dintre angajații seniori din echipă pentru a obține informațiile necesare în desfășurarea activității.

 

Comunică noilor colegi care sunt valorile organizaționale

Prezentarea valorilor companiei noilor colegi este o bună modalitate prin care aceștia pot afla mai multe informații despre mediul organizațional și despre aspectele importante pentru companie.

Totodată informarea referitoare la valorile organizaționale poate contribui la o mai bună înțelegere a așteptărilor pe care compania le are de la angajați.

 

Stabilește obiective clare referitoare la poziție și rezultate

Obiectivele clare contribuie semnificativ la obținerea unor rezultate bune de către noii angajați.

De asemenea, este important ca noii tăi colegi să beneficieze și de resursele necesare pentru a-și atinge obiectivele.

Totodată este util să știi care sunt plusurile profesionale ale noilor colegi și ce au de îmbunătățit. Astfel vei stabili care sunt acele aspecte pentru care este necesar să aloci resurse pentru a-i încuraja să se dezvolte profesional și să obțină rezultate.

 

Gestionarea eficientă a perioadei de onboarding contribuie la succesul colaborării pe termen lung cu noii colegi din echipa ta. Astfel este important ca onboarding-ul să fie abordat în mod personalizat pentru fiecare persoană din echipă și să fie luate în considerare toate aspectele relevante.

De asemenea, este util să existe o comunicare eficientă cu noii angajați si să fie încurajați să adreseze întrebări, precum și să își prezinte punctul de vedere, astfel încât fiecare persoană să contribuie la dezvoltarea și succesul echipei.