Atunci când există o poziție deschisă în echipa ta este important să iei în considerare mai multe aspecte pentru a asigura o recrutare eficientă, care să aibă un impact pozitiv pe termen lung.

De cele mai multe ori criteriile cărora li se acordă importanță sunt cele referitoare la nivelul de experiență și la competențele specifice job-ului.

Însă sunt si alte aspecte cărora îți recomand să le acorzi atenție atunci când vrei să-ți construiești echipa.

 

Motivația

Persoanele care au un nivel ridicat de motivație în obținerea job-ului, de cele mai multe ori vor fi implicate și determinate să obțină rezultate și după începerea activității.

Motivația este un factor important în perioada de onboarding și în procesul de adaptare la echipă și companie.

De asemenea, este important să aduci în echipa ta persoane care să fie pasionate de domeniul de activitate și care să-și găsească motivația în task-urile specifice job-ului.

 

Soft skills

Abilitățile de comunicare, capacitatea de a lucra bine în echipă, perseverența, capacitatea de a găsi soluții și creativitatea, sunt doar câteva dintre abilitățile care fac diferența și care contribuie la rezultate foarte bune în majoritatea job-urilor.

 

Atitudinea

O atitudine constructivă, cu focus pe soluții va contribui la crearea unui climat pozitiv în cadrul echipei tale.

Dacă vei recruta persoane care au o abordare mai puțin constructivă, acest lucru va avea în timp un impact care se va reflecta la nivelul întregii echipe.

 

Obiectivele profesionale

Îți recomand ca în procesul de recrutare să identifici care sunt obiectivele profesionale ale candidaților și să evaluezi în ce măsură planurile lor de dezvoltare profesională ar putea fi posibile în cadrul companiei.

Acest lucru te va ajuta să aduci în echipă persoane care vor avea posibilitatea să evolueze constant și să-și mențină motivația, ceea ce va contribui la o bună rată de retenție în echipa ta.

 

Valorile profesionale

Valorile profesionale reprezintă încă un aspect care influențează retenția noilor angajați în cadrul companiei.

Dacă vor exista diferențe mari între lucrurile care sunt importante pentru companie și cele pe care le valorizează oamenii din echipă, cel mai probabil va fi dificil de menținut o colaborare de lungă durată care să fie mulțumitoare de ambele părți.

 

Acestea sunt aspectele pe care îți recomand să le analizezi înainte de începerea procesului de recrutare.

Dacă toate aceste lucruri vor fi clare încă de la început, vei eficientiza procesul de recrutare pentru că vei ști exact care sunt acele criterii must have pe care să le iei în considerare în interviuri.

De asemenea, vei reuși să iei o decizie bună în selecția persoanei pe care o vei aduce în echipă și vei reuși nu doar să acoperi poziția deschisă, ci să contribui printr-o recrutare eficientă la construirea unei echipe stabile și motivate.