Validarea si aprecierea la locul de munca sunt aspecte importante pentru fiecare angajat si pot fi obtinute tinand seama de urmatoarele aspecte:

  1. Autovalorizarea rezultatelor profesionale

In multe situatii, asteptarea angajatilor este sa fie apreciati de cei din jur pentru rezultatele pe care le obtin. Insa, unul dintre pasii importanti in construirea unui statut socio-profesional solid este reprezentat de constientizarea propriilor merite. O persoana care este constienta de realizarile sale transmite siguranta de sine si credibilitate; in acest fel se face cu usurinta remarcata.

  1. Imbunatatirea permanenta a propriei activitati

Pentru a evolua din punct de vedere profesional si a deveni in timp un angajat cheie in cadrul unei organizatii este necesara asimilarea continua de noi informatii, achizitionarea de noi competente, respectiv formarea si dezvoltarea aptitudinilor.

Pe de alta parte, abordand in acest fel propria activitate, angajatul va fi in mod sigur apreciat de persoanele cu care colaboreaza fie ca este vorba despre colegi, manageri sau parteneri de afaceri.

  1. Ascultarea activa

Atunci cand doua sau mai multe persoane comunica, fiecare dintre acestea este responsabila pentru calitatea si exactitatea mesajelor care se transmit si se primesc.

Exista situatii in care atentia este concentrata pe formularea unui raspuns avantajos si in acest fel se produce o fisura in comunicare.

Este esential ca la locul de munca fiecare angajat sa asculte informatiile care i se transmit cu scopul de a le intelege intr-o maniera autentica.

  1. Acceptarea si oferirea de feedback

Feedback-ul este un instrument fundamental in evolutia profesionala a angajatilor daca este construit si folosit corect.

Pentru a beneficia de efectele pozitive ale acestuia este necesar ca angajatii sa fie deschisi si sa abordeze o atitudine matura atunci cand li se comunica ce au de imbunatatit, dar sa-si asume si sa se bucure in egala masura, de aprecierile care li se transmit.

Totodata, este important ca fiecare membru al companiei sa-si exprime deschis parerile si asteptarile.

  1. Competitia autentica – cea cu propria persoana

Tendinta multora dintre angajati este sa se compare si sa intre in competitie cu ceilalti colegi. Insa, in timp aceasta abordare conduce la acumularea de tensiune si frustrare.

Singura competitie sanatoasa si care are rezultate pe termen lung este cea cu propria persoana.

Astfel incat, este recomandat ca fiecare angajat sa-si faca periodic o autoevaluare din perspectiva profesionala si sa identifice ce l-ar ajuta sa evolueze si sa-si atinga obiectivele profesionale.

Dincolo de toate aceste aspecte, este important atat la locul de munca, dar si in general, ca raportarea la ceilalti sa fie una autentica, cu alte cuvinte fiecare persoana poate evolua si se poate face remarcata fiind ea insasi.

Articol publicat si pe cariereonline.ro