6 pasi pe care sa-i urmezi pentru construirea unui Brand Profesional

Branding-ul profesional reprezinta procesul continuu de construire a unei imagini din perspectiva socio-profesionala.

Un brand puternic are urmatoarele caracteristici: Autenticitate, Unicitate, Credibilitate si Coerenta.

In elaborarea acestuia sunt recomandate urmatoarele etape:

Definirea brand-ului profesional

Definirea brand-ului profesional reprezinta prima si cea mai importanta etapa.

In aceasta faza fiecare profesionist va stabili care sunt elementele definitorii ale brand-ului sau, precum si modalitatea concreta in care acest instrument il va ajuta sa-si atinga obictivele.

Identificarea punctelor forte

Procesul de autoevaluare este fundamental in construirea brand-ului profesional. Aceasta analiza va fi realizata din perspectiva: studiilor absolvite, experientei acumulate, principalelor abilitati si a competentelor dobandite de-a lungul timpului.

In aceasta etapa se vor identifica acele aspecte care constituie puncte forte.

Identificarea aspectelor de imbunatatit

Pentru ca brand-ul profesional sa fie fundamentat este de asemenea, necesar sa fie identificate aspectele care necesita a fi imbuntatite. Dupa aceasta actiune, vor fi alese cursurile, workshop-urile, training-urile sau programele de studiu cele mai potrivite.

Identificarea valorilor profesionale

Pentru persoanele care isi doresc un brand unic si autentic este recomandata stabilirea valorilor profesionale, precum si modalitatile prin care acestea sa fie reflectate de catre brand.

Promovarea

Aceasta etapa poate fi concretizata atat prin expunerea in mediul online, cat si prin participarea la evenimente care sa confere contextul necesar networking-ului.

Asocierea cu alte brand-uri

Asocierea cu alte brand-uri este o actiune utila intrucat creste nivelul de expunere a propriului brand.

Este important de mentionat faptul ca brand-ul profesional poate fi un instrument util in construirea carierei, insa daca acesta nu este bazat in primul rand pe autenticitate poate avea in egala masura, efecte negative.

Articol publicat si pe cariereonline.ro.