Branding-ul profesional reprezintă procesul continuu de construire a unei imagini din perspectiva socio-profesională.

Un brand puternic are următoarele caracteristici: Autenticitate, Unicitate, Credibilitate și Coerență.

În elaborarea acestuia sunt recomandate următoarele etape:

Definirea brand-ului profesional

Definirea brand-ului profesional reprezintă prima și cea mai importantă etapă.

În această fază fiecare profesionist va stabili care sunt elementele definitorii ale brand-ului său, precum și modalitatea concretă în care acest instrument îl va ajută să-și atingă obictivele.

Identificarea punctelor forte

Procesul de autoevaluare este fundamental în construirea brand-ului profesional. Această analiză va fi realizată din perspectiva: studiilor absolvite, experienței acumulate, principalelor abilități și a competențelor dobândite de-a lungul timpului.

În această etapă se vor identifica acele aspecte care constituie puncte forțe.

Identificarea aspectelor de îmbunătățit

Pentru ca brand-ul profesional să fie fundamentat este de asemenea, necesar să fie identificate aspectele care necesită a fi imbuntatite. După această acțiune, vor fi alese cursurile, workshop-urile, training-urile sau programele de studiu cele mai potrivite.

Identificarea valorilor profesionale

Pentru persoanele care își doresc un brand unic și autentic este recomandată stabilirea valorilor profesionale, precum și modalitățile prin care acestea să fie reflectate de către brand.

Promovarea

Această etapă poate fi concretizată atât prin expunerea în mediul online, cât și prin participarea la evenimente care să confere contextul necesar networking-ului.

Asocierea cu alte brand-uri

Asocierea cu alte brand-uri este o acțiune utilă întrucât crește nivelul de expunere a propriului brand.

Este important de menționat faptul că brand-ul profesional poate fi un instrument util în construirea carierei, însă dacă acesta nu este bazat în primul rând pe autenticitate poate avea în egală măsură, efecte negative.

Articol publicat și pe cariereonline.ro.