Angajatii care au rezultate foarte bune sunt o resursa valoroasa pentru compania pentru care lucreaza. Pentru ca acestia sa ramana in cadrul organizatiei este necesar sa se simta apreciati si motivati.

Cateva dintre modalitatile prin care managerii isi pot rasplati angajatii buni sunt urmatoarele:

Acordandu-le incredere

Oferindu-le libertatea de a-si gestiona activitatea si creandu-le contextul in care pot fi autonomi in luarea deciziilor, managerii le transmit angajatilor valorosi faptul ca au incredere in profesionalismul si competentele lor.

Acordandu-le posibilitatea de a reprezenta compania

Pentru ca angajatii sa se simta valorizati este important sa li se ofere ocazia de a reprezenta compania in cadrul unor evenimente sau intalniri importante.

In acest sens, managerii pot alege sa fie inlocuiti de catre un subordonat intr-un astfel de context.

De asemenea, in perioadele in care managerul este in concediu exista posibilitatea ca unul dintre angajatii buni din echipa sa preia o parte din responsabilitatile acestuia.

Investind in dezvoltarea lor personala si profesionala

Pentru ca angajatii sa evolueze este necesar sa acumuleze continuu noi abilitati si cunostinte.

De asemenea, profesionistii care obtin cele mai bune rezultate au in majoritatea cazurilor o nevoie intrinseca de autoperfectionare.

Asa incat investitia in dezvoltarea personala si profesionala a acestora va fi cu siguranta perceputa ca un semn de apreciere.

Alocandu-le proiectele cele mai complexe

Pentru a evita plafonarea este esential ca angajatii cu potential sa aiba parte de provocari profesionale in mod constant. In caz contrar, de cele mai multe ori acestia aleg sa faca o schimbare in plan profesional dand curs ofertelor altor companii.

Oferindu-le posibilitatea de a-si alege proiectele

Daca exista aceasta posibilitate, cu siguranta angajatii o vor percepe ca pe un beneficiu si in acelasi timp nivelul lor de satisfactie se va imbunatati.

Implicandu-i in procesele de decizie

In contextul in care urmeaza sa se ia o decizie care vizeaza echipa, este eficient ca in prima faza acest aspect sa fie discutat cu acei angajati care au cele mai solide statute din perspectiva socio-profesionala, respectiv socio-afectiva.

Exista situatii in care liderul formal, adica managerul echipei, este diferit de cel informal.

In acest context, este important ca cei doi sa actioneze in consens, pentru ca astfel schimbarile vor fi asimilate mai usor de catre echipa

Alocandu-le responsabilitatea de a se implica activ in integrarea noilor membrii ai echipei

In acest mod angajatilor li se transmite mesajul ca au capacitatea de a reprezenta un model pentru membrii echipei din care fac parte, aspect care le valideaza reusitele.

Promovandu-i

In momentul in care in cadrul companiei devine vacanta sau se infiinteaza o pozitie ierarhic superioara, este esential sa se initieze in prima faza un proces de recrutare interna. Astfel, li se va oferi prilejul angajatilor performanti sa evolueze din perspectiva profesionala.

In Romania, in ultimii ani, recrutarea de profesionisti care sa aiba capacitatea de a aduce plusvaloare organizatiei este o actiune din ce in ce mai dificila.

In acest conntext, nevoia de retentie a angajatilor valorosi devine cu atat mai mult un deziderat important pentru orice companie.

Astfel, modalitatile de recompensare mai sus expuse contribuie in mod activ la scaderea fluctuatiei in randul profesionistilor din cadrul organizatiilor.

Articol publicat si pe cariereonline.ro