Încă din primii ani de activitate în Resurse Umane, mi-am dat seama cât este de important procesul de integrare pentru un nou angajat.

Așa că, de fiecare dată când recrutam o persoană nouă, printre primele acțiuni pe care le desfășuram erau cele legate de construirea și implementarea unui plan de integrare.

Acum, în activitatea de consiliere în carieră, sunt persoane care îmi spun că le este dificil să se acomodeze într-un nou mediu de lucru și uneori acesta este motivul pentru care amâna schimbarea job-ului.

Această dificultate reprezintă o piedică evidentă in evoluția profesională.

Una dintre persoanele implicate în procesul de consiliere în carieră, mi-a spus la prima sedintă că ar ajuta-o sa fie mai deschisă la nou, astfel încât să nu îi mai fie teamă să facă schimbările pe care le consideră necesare în plan profesional.

Analizând împreună cauzele pentru care îi era dificil să se acomodeze într-un nou context organizațional, am constatat că principalele motive sunt legate de teama de a nu fi suficient de bună pentru respectiva poziție si de teama de a fi respinsă de către grupul de muncă.

Totodată aceste două cauze sunt determinate de nivelul scăzut de încredere în sine.

Integrarea unui nou membru în echipă este atât responsabilitatea companiei, cât si a noului angajat.

Însă in acest articol voi aborda acele aspecte de care este recomandat sa țină seama angajații.

Asadar, vă prezint câteva recomandări care vă pot fi de ajutor în procesul de integare.

Solicitarea unor obiective profesionale clare

Lipsa obiectivelor sau existenta unora neclare pot reprezenta factori care conduc la un nivel crescut de frustrare.

Totodată, este dificil sa fii motivat dacă nu cunosti care sunt asteptările companiei în raport cu poziția pe care o ocupi.

Astfel este esențială solicitarea unui set de obiective clare.

Negocierea obiectivelor

Dacă obiectivele setate sunt nerealiste este important să transmiteti un feedback argumentat superiorului direct.

Accentul pe comunicare și socializare

În primele luni la noul job, comunicarea si socializarea joaca un rol foarte important. În acest fel, veți reusi sa vă cunoașteti colegii si sa construiți relatii profesionale cu aceștia.

Astfel, este indicat să veniți cu inițiativa de a petrece timp împreună si în afara biroului, așa încât le puteți propune colegilor să luați masa de prânz împreună sau să ieșiți în oraș după programul de lucru.

Construirea statutului profesional

Fiecare dintre noi are atât atuuri profesionale, cât și aspecte pe care este necesar sa le îmbunătățească. Astfel, recomandarea este să admiteți ca nu le știți pe toate, dar să lăsati in același timp sa se vadă și zonele pe care le gestionați foarte bine.

În acest fel, veți reuși în timp să vă construiți un statut profesional autentic.

Deshiderea către nou și flexibilitatea

Pentru ca noua poziție ocupată să reprezinte un prilej de evoluție profesională, este necesar sa fiți deschiși să acumulați noi informații și să deprindeți noi abilități si competențe.

De asemenea, este important să fiți deschiși în a primi feedback atât de la superiorul direct, cât si de la colegi.

O integrare eficientă la locul de muncă este esențială in evoluția profesională, tocmai din acest motiv este important sa ne asumăm partea noastră de responsabilitate în gestionarea acesteia.

Articol publicat și pe ejobs.ro